Diverse

Undgå Ebay køber faldgruber med disse venlige Tips

Som med ethvert andet marked er handel på eBay ikke uden sine problemer og rifter.

Først og fremmest bemærkes behørigt at eBay er en online markedstransaktion facilitator. Det bliver blot et middel til køberen og sælgeren til at opfylde.

På grund af dens online karakter, Ebay’s auktion liste giver købere med et bredt udvalg af varer. Købere er også aktiveret til at gennemse sælger gennem sælgers feedback rating. Dette hjælper køberen beslutter at fortsætte handelen eller ej.

Sælgerne på den anden side drage fordel af et bredere publikum på grund af populariteten af internettet og eBay. eBay gør det muligt for dem at sende nemt, hurtigt og grundigt.

Når eBay forbinder køber og sælger, begynde transaktionerne, der virkelig samt hovedpine.

Selv med den automatiske karakter af de fleste af dagens transaktioner, eBay er stadig bygget på det grundlæggende fundament af trading: tillid.

En god portion tillid er involveret i handel med eBay. Køberen har til at stole på at sælgeren notering en legitim vare, og at han eller hun vil levere varen når betalt. Sælgeren, på den anden side har tillid til køberen at betale fuldt ud og uden nogen skjulte fangster.

Her er nogle af de problemer man kan støde på når du bruger eBay.

-Sælgeren leverer ikke produktet

Dette er en købers største frygt. Men det er også en af de mest almindelige rifter købere møde. Normalt, når du lukker et tilbud, vil sælgeren email Køb instruktioner til køber. Dette vil normalt omfatte instruktioner for betaling. Sælgeren vil så lover at få varen leveret efter modtagelse af betaling.

Hvis køberen, efter at opfylde hans eller hendes del, ikke modtager varen inden for den aftalte efter dato, han eller hun bør straks forsøge at kontakte sælgeren. Hvis dette viser sig for at være frugtesløst, bør han eller hun indgive en klage med eBay for bistand i forbindelse med transaktionen.

-Sælgeren leverer en anderledes/defekt produkt

Undertiden er handel glat. Alt går planmæssigt. Dog ved modtagelse af varen finder køberen ud af, at varen er signifikant forskellig fra beskrivelsen på eBay.

Hvad skal køber gøre ved dette?

God kommunikation mellem køber og sælger medfører normalt en hurtig og tilfredsstillende afslutning på enhver handel tvist. Dette skal altid være det første skridt, når du håndterer en tvist.

-Sælgeren ikke kan kontaktes for spørgsmål, når du lukker deal

De fleste tvister kommer på grund af fejlkommunikation mellem sælger og køber. Men hvis sælgeren ikke kan kontaktes, der præsenterer et større problem for køber, især hvis vedkommende har allerede opfyldt betaling af varen. At kontakte eBay kan bidrage til at løse dette problem og de er ofte villige til at levere yderligere oplysninger om sælgeren.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *