Engros produkter og mellemmand-kæde

Der har været en eksplosion i antallet af engros virksomheder over de seneste 5 år. Et stort flertal af denne vækst kan henføres til vækst af internettet. Internettet tilbyder de små-time erhvervsdrivende et sted for at markedsføre deres produkter uden at skulle bruge en formue i en fysisk butik front. Antallet af mennesker, der nu kan sælge produkter er ikke længere begrænset til butiksejere, så vi nu har en stor befolkning af Internet-iværksættere på udkig efter produkter til at sælge. Denne store efterspørgsel oprettet et meget stort udbud af såkaldte virksomheder, der hævder at være engros virksomheder med speciale i at sælge engros produkter til Internet-iværksættere.

Alle disse nye engros virksomheder virkelig sælger engros produkter? Det korte svar er absolut ikke! Ikke engang tæt… men lad os gå over den længere svar, så du kan få en idé om, hvilke typer operationer fleste af disse såkaldte engros virksomheder opererer.

Hvis jeg var tvunget til at gøre mit bedste gæt af procentdelen af sande engros virksomheder bag alle de Internet og mulighed for magasin reklamer, ville jeg sige, at måske, bare måske, 0,5% af disse virksomheder er en engros virksomhed, faktiske lagitimate. Det betyder naturligvis, jeg tror at 99,5% ikke er sandt engros compaines.

Hvis et flertal af de engros virksomheder der reklameres ikke der rigtigt engros virksomheder, så hvad er de og hvor de får deres produkter? De er sandsynligvis bare mellemmanden udøver virksomhed i en kæde af mellemmand.

En mellemmand-kæde opstår, når en virksomhed køber sin resale produkter fra en engros virksomhed, der vil til gengæld køb af produkter fra en anden grossist, som også kan købe produkterne fra endnu en engros virksomhed, og så videre. Bemærk: Jeg bruger udtrykket ‘engros’ meget løst her.

For eksempel, lad os sige du har en videresalg virksomhed og du køber produkter fra en grossist, som vi vil kalde grossist-A, med 20% rabat. Det er sandsynligt, at grossist-A er faktisk at købe de samme produkter fra en anden grossist; Lad os kalde dem grossist-B. Grossist-B kan få produkterne til 40% rabat og derefter sælge dem til grossist-en på 30% rabatniveau, hvilket gør 10% fortjeneste. Der kan endda være en anden plan, grossist-C, som får produkterne til en 50% rabat og derefter sælger til engrossalg-B på 40% rabat, gør en anden 10% fortjeneste. Se en grafisk repræsentation af denne proces på

Som du kan se fra diagrammet i ovenstående link, kan der være flere lag af grossister at skabe en kæde af mellemhandlere, som du simpelthen ikke har råd til.

Sammenkædning af mellemmand, hvert lag tilføjer på sin fortjeneste og du er tilbage i stand til at konkurrere fordi du ikke køber produkter til en lav pris at bo i erhvervslivet. Hvis du får ved en tilfældighed, ordrer, er hver virksomhed i kæden et punkt for fiasko i din transaktion.

For eksempel, lad os antage, du har en kilde til et produkt, som er i høj efterspørgsel og du betaler hvad du mener at være en sand engros pris, siger 20% rabat. Du starter derefter en reklamekampagne, der trækker på et stort antal ordrer kun at finde, at en af din backend-leverandører et sted oppe i kæden ikke kan håndtere volumen. Dine kunder vil naturligvis have deres penge tilbage (herunder skibsfart & håndtering) og du opdage, at du har mistet en masse penge i reklame og lavet en flok vrede kunder, der vil sandsynligvis aldrig købe fra dig igen!

Et spørgsmål, kan du spørge er hvorfor ikke hver grossist bare købe fra fremstilling og få den dybeste rabat? Svaret er simpelt – ikke alle grossister (eller virksomheder, der hævder at være grossister) har råd til at købe masseordre mindstekrav, som en fremstilling kræver. For det andet, mange producenter kun gøre forretninger med firmaer, der er etableret. Så nu er du tilbage for at gøre forretninger med et niveau-1 grossist (grossist-C i ovenfor diagram), som kan være meget indbringende, hvis produkterne har efterspørgslen. Men en niveau 1 grossist kan også kræve en bulk køb, der ligger uden for budgettet for mange små hjem fødevarevirksomheder, og/eller de kan simpelthen ikke ønsker at gøre forretninger med en lille hjem business. Til sidst kan du finde en højere niveau grossist (niveau 2, niveau 3 eller højere) er alle, der er tilgængelig for operatoren hjem business, og du simpelthen ikke kan foretage nogen betydelige penge på dette niveau. Desværre, næsten alle grossist du se reklamer i lejlighed magasiner eller Internet er en niveau 2 eller højere grossist.

Nu, bevæbnet med ovenstående viden om Sammenkædning af mellemmand, Sørg for at du tager et nærmere kig på alle engros produkt reklamer før du tager ud af din tegnebog!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *